background

Wednesday 2 November 2011

JOMMM Dengar usrah secara online

Alhamdulillah....mlm ni saya di beri kesempatan olehNYA utk mengikuti program E-usrah ini iaitu usrah secara online. Syukur kpd-MU Ya ALLAH kerana memilih dan memberi kesenangan kpd aku menyertai program ini. Tajuk yg dibincangkan pada mlm ini ialah "Bagaimana Akidah Memandu Kehidupan". AKIDAH secara ringkasnya membawa maksud YAKIN...yakni keyakinan yang tersimpul erat dalam dalam jiwa spt yakin ALLAH itu ada..ALLAH MAHA ESA...DIA lah yang menciptakan kita. WAHYU dan AKAL adalah bukti kebijaksanaan ALLAH. Dengan akal wahyu di fahami dan dengan WAHYU akal menjadi lurus..membawa kita ke jalan yang benar yg diredhai-NYA. Saya sebenarnya ingin berkongsi info ini dan mengajak sesiapa sj yg terbaca post ini utk bersama-sama join program yg di anjurkan. Kita gunakan kemudahan internet dan facebook yg sgt glamour pd hari utk mencari kebaikan.Di bawah ini adalah link dan sedikit info yang membawa anda ke program E-usrah tersebut.

Tanpa menafikan usrah.E-usrah hadir sebagai alternatif baru bagi yang tidak berkesempatan hadir ke usrah.Secara mudahnya, usrah berasal daripada perkataan bahasa Arab yang membawa maksud ”keluarga”. Kamus Dewan menyatakan, usrah ialah perkumpulan yang melibatkan kegiatan agama seperti perbincangan tentang sesuatu tajuk agama dan sebagainya.E-usrah dibangunkan atas rasa terpanggil untuk kita bersama mengisi ruang kosong dalam teknologi dengan perkara kebaikan.Doakan untuk satu hari nanti kita mampu berusrah dengan kuliah secara rakaman mahupun online,bernotakan peta minda,berdepan dengan monitor,mendengar dengan headphone dan yang sama waktu dengannya.Dunia sudah mengiktiraf jual beli dalam talian dan ijazah secara e-learning maka di e-usrah kami menuju ke arah itu atas semangat "Mengepung Dunia Dengan Kebaikan".

2 comments:

  1. Assalamualaikum,
    alhmdulillah...sbnrnya bnyk jer bnda yg boleh kita buat utk dekatkan diri kpd-NYa,
    namun ramai msyrkat yg beri bnyk alsan...lebih suka utk jauh dari-NYa.
    Allah...moga2 kita sentiasa usaha utk menggapai redha & cinta-Nya.
    amin..

    ReplyDelete
  2. Kita spttnya bersyukur kerana di beri hidayah utk sedar dan tidak trus hanyut.Mereka yg masih byk alasan tu kita xleh pinggirkan mereka sebaliknya 3ma mereka dan ajak mereka bersama2 kita. Hubungan dgn mereka harus di jaga agar kita tidak menjadi 'pencukur' agama kita sendiri. Bayangkan kalo kita pulaukan mereka..mereka trus hanyut dan hanyut..lebih baik kita dekati mereka..tunjuk contoh teladan yang baik.Smoga suatu hari mereka akan terbuka hati. Apa pun seeloknya..yg perempuan hanya dekati perempuan. Kalo berlainan jenis dikhuatiri yg baik akan terikut2 yg x baik.Wallahua'lam...

    ReplyDelete